S jakým dieselovým motorem koupit zánovní Škodu Octavii III?

Jeden z našich zákazníků pokukuje po Škodě Octavii třetí generace. Poradíme, který TDI motor bude tou nejlepší volbou.

Dotaz:

Dobrý den, zvažuji obměnu vozu. U vás v autobazaru jsem před pěti lety koupil Octavii 1.9 TDI. Teď mne láká zánovní octavie s cenou kolem 400 tisíc korun. Řadu hezkých kousků jsem viděl ve vaší nabídce. Můžete mi prosím poradit, který dieselový motor vybrat? Můj roční nájezd bude kolem 20 tis. km. Děkuji, Josef, Brno.

Odpověď: Dobrý den, Josefe, ve Škodě Octavii třetí generace najdete tři různé dieselové motory. A dobrou zprávou je fakt, že všechny tři jsou prozatím majiteli i autoservisy hodnoceny jako spolehlivé. Přesto jsou mezi nimi rozdíly, o kterých byste měli vědět. Nejslabším motorem v nabídce je 1.6 TDI o výkonech 66, 77, 81 a 85 kW. Nevýhodou této jednotky je jen pětistupňová manuální převodovka a malinko vyšší hlučnost. Naopak dobrou zprávou je absence dvouhmotového setrvačníku. Zkrátka co v autě není, nemůže se pokazit. A spotřeba paliva? Tu umí šestnáctistovka držet pod pětilitrovou hranicí nejen na papíře, ale i v běžném provozu.

Prostředním naftovým motorem v octavii třetí generace je 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Mezi našimi zákazníky jde o nejoblíbenější motorizaci a já ji mohu s klidným svědomím doporučit i Vám. Skvělá je zejména v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, která je zpřevodována více do rychla a motor je tak zejména při jízdě na dálnici o něco tišší než ve spojení s automatem DSG.

A pak tu máme nejsilnější naftu, kterou je 2.0 TDI o výkonu 135 kW. Tento motor známe nejčastěji z verze RS nebo Scout, od 9/2014 se tento motor vyskytuje i u klasických octavií. U nich ale jde vždy o spojení čtyřkolky a automatické převodovky DSG. Kdo se chce vozit hezky svižně a s dobrou spotřebou, pro toho je tento silný dvoulitr ideální volbou. Určitě si u nás v Andy-Auta vůz s tímto motorem vyzkoušejte a porovnejte s verzí 110 kW. Sám se pak můžete rozhodnout, která varianta Vám sedne více.

Podtrženo, sečteno – hlavní výhodou všech naftových motorů v octavii III je jejich nízká spotřeba i skvělá spolehlivost. A to i při vyšších nájezdech kolem 200 tis. km. U motorů nezlobí ani vstřikovače Bosch a Delphi, ani EGR ventily (v předchozí generaci často poruchové). Aktuální generace octavie se ale nepovedla jen po stránce motorů. Má také velmi odolný podvozek. U 1.6 TDI a 2.0 DI (110 kW) vzadu najdeme vlečnou nápravu, nejsilnější diesel disponuje zadní víceprvkovou nápravou. Velkým benefitem vozu je samozřejmě i jeho praktičnost s velkým zavazadelníkem a zmínit musím i dostupný a nenáročný servis.

S pozdravem a přáním dobrého výběru
Karel, poradce z Andy-Auta

PS: Chystáte se koupit zánovní auto a nevíte, které vybrat? Napište mi do naší poradny, pokusím se vám odpovědět.

Jsme váš spolehlivý partner

nahoru