Naše provozovny v Táboře a Českých Budějovicích budou ve dnech státních svátků 28.10. zavřené a 17.11. otevřené
Kontaktujte nás na tel. +(420) 606 666 444,
nebo +(420) 606 666 555.
Otevírací doba
09:00 - 20:00
(každý den)
Jeden z našich zákazníků pokukuje po Škodě Octavii třetí generace. Poradíme, který TDI motor bude tou nejlepší volbou.
Odpověď: Dobrý den, Josefe, ve Škodě Octavii třetí generace najdete tři různé dieselové motory. A dobrou zprávou je fakt, že všechny tři jsou prozatím majiteli i autoservisy hodnoceny jako spolehlivé. Přesto jsou mezi nimi rozdíly, o kterých byste měli vědět. Nejslabším motorem v nabídce je 1.6 TDI o výkonech 66, 77, 81 a 85 kW. Nevýhodou této jednotky je jen pětistupňová manuální převodovka a malinko vyšší hlučnost. Naopak dobrou zprávou je absence dvouhmotového setrvačníku. Zkrátka co v autě není, nemůže se pokazit. A spotřeba paliva? Tu umí šestnáctistovka držet pod pětilitrovou hranicí nejen na papíře, ale i v běžném provozu.
Prostředním naftovým motorem v octavii třetí generace je 2.0 TDI o výkonu 110 kW. Mezi našimi zákazníky jde o nejoblíbenější motorizaci a já ji mohu s klidným svědomím doporučit i Vám. Skvělá je zejména v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, která je zpřevodována více do rychla a motor je tak zejména při jízdě na dálnici o něco tišší než ve spojení s automatem DSG.
A pak tu máme nejsilnější naftu, kterou je 2.0 TDI o výkonu 135 kW. Tento motor známe nejčastěji z verze RS nebo Scout, od 9/2014 se tento motor vyskytuje i u klasických octavií. U nich ale jde vždy o spojení čtyřkolky a automatické převodovky DSG. Kdo se chce vozit hezky svižně a s dobrou spotřebou, pro toho je tento silný dvoulitr ideální volbou. Určitě si u nás v Andy-Auta vůz s tímto motorem vyzkoušejte a porovnejte s verzí 110 kW. Sám se pak můžete rozhodnout, která varianta Vám sedne více.
Podtrženo, sečteno – hlavní výhodou všech naftových motorů v octavii III je jejich nízká spotřeba i skvělá spolehlivost. A to i při vyšších nájezdech kolem 200 tis. km. U motorů nezlobí ani vstřikovače Bosch a Delphi, ani EGR ventily (v předchozí generaci často poruchové). Aktuální generace octavie se ale nepovedla jen po stránce motorů. Má také velmi odolný podvozek. U 1.6 TDI a 2.0 DI (110 kW) vzadu najdeme vlečnou nápravu, nejsilnější diesel disponuje zadní víceprvkovou nápravou. Velkým benefitem vozu je samozřejmě i jeho praktičnost s velkým zavazadelníkem a zmínit musím i dostupný a nenáročný servis.
S pozdravem a přáním dobrého výběru
Karel, poradce z Andy-Auta
PS: Chystáte se koupit zánovní auto a nevíte, které vybrat? Napište mi do naší poradny, pokusím se vám odpovědět.
nahoru