Koupit druhou, nebo třetí generaci Škody Superb?

Náš zákazník zvažuje koupi Škody Superb. Má na ni připraveno 450 tisíc korun a váhá, zda zvolit druhou, nebo třetí generaci. Pokusím se srovnat obě možnosti a poradit i ostatním čtenářům.

Dotaz:

Dobrý den, plánuji koupi zánovní Škody Superb a na www.andy-auta.cz jsem našel moc hezké kousky. S mým rozpočtem 450 tisíc korun mohu mít Superb II i Superb III. Poradíte mi, prosím, která generace je lepší a v jakých ohledech vyniká? Rád bych také věděl, jak jsou na tom se spolehlivostí dvulitrové turbodiesely TDI. Moc děkuji, Václav.

Odpověď: Dobrý den, Václave, máte pravdu, s Vaším rozpočtem si už můžete vybírat. Kolem hranice 450 tisíc korun se na trhu zánovních vozidel vyskytují superby druhé generace s nájezdy jen několik desítek tisíc korun. Většinou to jsou ty nejlépe vybavené verze ve výbavě Elegance, často v kombíku, s pohonem všech kol, automatickou převodovkou DSG a nejvýkonnější verzí naftového dvoulitru o výkonu 125 kW. Takovým vozům nelze z hlediska spolehlivosti, kvality a užitných vlastností nic vytknout. Druhá generace má skvěle vyřešené odhlučnění interiéru, výbornou vnitřní prostornost včetně zavazadelníku i vysokou životnost podvozku. Ostatně i z těchto důvodů jde mezi našimi zákazníky o velmi žádaný model. Motor 2.0 TDI může mít v této generaci výkon 103 nebo 125 kW. Doporučuji verze se vstřikováním Common rail a emisní normou Euro 5. Pokud více jezdíte, sáhněte po výkonnější verzi. A převodovky? Jak šestistupňová manuální, tak automatická DSG bude sloužit spolehlivě, u DSG je ale třeba měnit převodový olej po 60 tis. km, interval tří let platí i pro výměnu oleje v mezinápravové spojce haldex, pokud jde o čtyřkolku.

Škoda Superb třetí generace pak patří v současnosti mezi nejoblíbenější vozy. V zahraničí se snažíme vybírat jen kousky v co nejlepším technickém i vizuálním stavu. Bereme zkrátka jen krasavce, kteří budou našim zákazníkům sloužit ještě mnoho let. Velmi se nám osvědčily TDI motory s výkonem 110 kW. Jde o motorovou verzi splňující emisní normu Euro 6. Motor jede pocitově hodně podobně jako silnější verze se 140 kW a automatickou převodovkou. Obě varianty tohoto dvoulitrového TDI jsou ale prozatím majiteli hodnoceny velmi kladně i z důvodu velmi nízké spotřeby paliva. Také třetí generace boduje velikým vnitřním prostorem i praktickým zavazadelníkem o objemu 625 a 660 litrů v závislosti na karosářské variantě. Za výše uvedený rozpočet u nás určitě koupíte hezký kousek. Pokud Škoda Superb III patří mezi Vaše favority, zavolejte nám a společně vybereme tu pravou.

S pozdravem a přáním dobrého výběru
Karel, poradce z Andy-Auta

PS: Chystáte se koupit zánovní auto a nevíte, které vybrat? Napište mi do naší poradny, pokusím se vám odpovědět.

Jsme váš spolehlivý partner

nahoru