Jak dobře koupit zánovní Audi A6 s motorem TDI?

Řada našich zákazníků se nás při koupi dotazuje na kvality dieselových motorů ve čtvrté generaci Audi A6. Proto si v srovnáme 2.0 TDI i silnější 3.0 TDI.

Dotaz:

Dobrý den, už delší dobu koukám po Audi A6 ve stáří 3 - 5 let. Zajímal by mne váš názor na dieselové motory. Je lepší dvoulitr, nebo třílitr TDI? Děkuji za informaci. Petr.

Odpověď: Dobrý den, Petře, Audi A6 ve čtvrté generaci (C7) se těší mezi našimi zákazníky veliké oblibě. Nejčastěji ze zahraničí dovážíme opravdu krásné zachovalé kousky s pravidelným servisem a nájezdy kolem 100 - 130 tis. km. Já osobně bych pro tento vůz volil silnější třílitrový diesel s výkony 140, 150, 160, 180, 200, 230, 235 a 240 kW. I v základní výkonové verzi jede krásně, spotřeba se v praxi pohybuje mezi 7 - 8 l/100 km. Rozvody třílitru jsou navíc poháněny dvěma odolnými rozvodovými řetězy a do roku výroby 2014 nemají motory s emisní normou Euro 5 ani AdBlue, které ne že by zlobilo, ale nemusíte hlídat hladinu močoviny. Zkrátka - máte o starost méně.

A ještě pár vět k 2.0 TDI. Na trhu zánovních vozidel je to spíše minoritní volba, nicméně pro klidné řidiče naprosto dostačující. Motor má na rozdíl od třílitru rozvodový řemen, který ale vyžaduje výměnu až při nájezdu 180 tisíc kilometrů. Od začátku prodejů v roce 2011 měl motor výkon 130 kW, od roku 2014 pak byly dvě výkonové verze se 110 a 140 kW. Pokud jste zvyklí na manuální převodovku, u dvoulitru na ni narazíte častěji, protože byla součástí sériové výbavy u nového vozu. Kdo si připlatil za automat, volil multitronic nebo častěji dvouspojkový sedmistupňový automat S-tronic, u kterého je výrobcem doporučená výměna olejové náplně po 60 tis. km. Nejsilnější třílitry Biturbo o výkonech 230, 235 a 240 kW mají osmistupňový tiptronic.

S pozdravem a přáním dobrého výběru Karel,
poradce z Andy-Auta

PS: Chystáte se koupit zánovní auto a nevíte, které vybrat? Napište mi do naší poradny, pokusím se vám odpovědět.

Jsme váš spolehlivý partner

nahoru